דף הבית >> מאמרים >> תערוכות וכנסים

אחד מצינורות השיווק החשובים ביותר עבור העסק הינו השתתפות של החברה בתערוכה ,כנס ,יום עיון. היות וזו זירה מקצועית וממוקדת לקהל הלקוחות הפוטנציאלי של החברה.חברות מציגות בתערוכות וכנסים על מנת להשיג את המטרות הבאות :

  • גיוס לקוחות.
  • שימור לקוחות.
  • השקת מוצר / שירות.
  • הטמעת מוצר.

עיצוב תערוכות - שיטות תצוגה


למעשה בעת החלטה על שיטת ההצגה בתערוכה יש לקחת כי ישנם מספר דרכים להציג בתערוכה:
  1. ביתן בנויי (מנוגר)- הינו ביתן שנבנה ברובו מעץ בעל גמישות עיצוב תערוכות מרבית, משווק בהשכרה. מתאים לביתנים בינוניים וגדולים השימוש הינו חד פעמי.
  2. ביתן מודלארי – הינו ביתן שנבנה ברובו ממתכת בעל גמישות עיצוב תערוכות בינונית עד גבוהה משווק בהשכרה ורכישה ומתאים לביתנים קטנים בינוניים וגדולים שימוש רב פעמי.
  3. מתקני תצוגה – מוצרים משלימים לתערוכה כגון עמדות תצוגה,במות , וטרינות ,דלפקים וריהוט.

עיצוב תערוכות - כיצד להצליח בתערוכות

  • בחינת התערוכה והתאמתה לקהל הלקוחות של החברה .
  • בדיקת השטחים הפנויים בתערוכה ובחירת שטח במיקום איכותי ואופטימאלי תוך התייחסות :
    • למיקום המתחרים , ביתן חזיתי פינתי עדיף ככל שתקדימו להזמין את שטח הביתן כן תוכלו לזכות בשטחים הטובים יותר .
  • יש לכנס את בעלי התפקידים: מנהל שיווק ,מנהל פרסום, מרקום, מנהלי מכירות ,וכל בעלי עניין הרלוונטיים
    על מנת להגדיר את מטרות התערוכה ,הגדרת קהל היעד , תמהיל תצוגה והכי חשוב
    "מנהל תערוכה" אשר יפיק מטעם החברה את התערוכה.
  • הגדרת תקציב לתערוכה אשר יורכב משלושה חלקים עיקריים :
    • עלות השכרת השטח הביתן
    • עלות הקמת הביתן
    • עלות קטלוגים ומוצרי פרסום.
  • יש להכין בריף אשר יגדיר את מטרות התערוכה צורת הצגת המוצר/שרות יתרונות החברה
    דגשים לתערוכה , אופן קבלת המבקרים חומרים גראפיים כגון לוגו, קטלוגים פרסומים
    אחרונים ותקציב.
  • באמצעות האינטרנט, פורמים, והיכרות קודמת, יש להזמין 3-4 חברות להשתתף במכרז לעיצוב הביתן ולהעביר לידם את הבריף ואת התקציב של התערוכה.
  • בבחינת ההצעות יש לבדוק את העלות המלאה והכוללת של ההצעה, מספקים רלוונטיים יש לבקש "לקוחות ממליצים".

בחירת מוצרי פרסום לתערוכה

לקוח ממוצע עובר בהמון ביתנים בזמן התערוכה ואוסף המון מידע, אך על מנת ליצור זכירות
בתערוכה חברות רבות מחלקות מוצרי פרסום וזאת על מנת להשיג יתרון אצל לקוח פוטנציאלי
על פני המתחרים. קיימים אלפי מוצרי פרסום אשר יכולים לסייע בהשגת המטרה החל מעטים ,פנסים , מוצרי USB , מחזיקי מפתחות ,תיקי גב, תיקי כנסים, מחברות ספיראלה ,כובעים, הגרלות ועוד...
רצוי לבחור את המוצר הפרסומי כך שיתחבר עם המסרים של החברה.


עיצוב תערוכות - הכנות מנהלתיות

  • ביגוד ייצוגי למשתתפים : חולצה רקומה, עניבה וכובע למציגי חוץ.
  • תגי שם
  • הסעדה
  • מכשירי כתיבה
  • חומרי ניקויי
  • קביעת לוח נוכחות בימי התערוכה של אנשי החברה.
  • הכנת כרטיסי ביקור שמיים כשבוע לפני מועד התערוכה
  • הכנת קטלוגיים ו/או מנשרים כשבוע לפני מועד התערוכה

פרסום התערוכה

השתתפות בתערוכה היא סוג של קמפיין פרסומי ולכן יש ליידע את הלקוחות הקיימים והפוטנציאלים בדבר קיום התערוכה באמצעות:

  1. משלוח הזמנות לתערוכה
  2. פרסום במייל/ניוזלטר ללקוחות החברה
  3. הצבת באנר מעוצב בפלאש באתר החברה.
  4. בכל פרסום כגון פרסום בעיתון יש לציין כי החברה מציגה בתערוכה.
  5. חולקת הזמנות על ידי אנשי מכירות /שרות.

על מנת לקבל חשיפה מרבית בתערוכה יש לדאוג לכך שיתבצע רישום של כל מבקר וכן החלפת כרטיסי ביקור. יש להגדיר מראש את פרק הזמן המרבי אשר מקדישים לכל לקוח.


כל הזכויות שמורות לטריגר פרסום ושיווק בע"מ

מפת האתר